ನ್ಯಾಕ್ ಮಾನ್ಯತೆ | Accredited by NAAC: B Grade
| |
Students Helpdesk

Internal Quality Assurance Cell

IQAC Meetings and Action Taken Report

Executive Summary

Annual Quality Assurance Report (AQAR)

2013-14

2014-15

2015-16

2016-17

2017-18

Annual Reports

2014-15

2015-16

2017-18

Perspective/Strategic Plan and Deployment documents

View Document

The Primary aim of IQAC is

As per National Assessment and Accreditation Council (NAAC) guidelines every accredited institution should establish an Internal Quality Assurance Cell (IQAC) as post-accreditation quality sustenance measure. Since quality enhancement is a continuous process, the IQAC becomes a part of the institution's system and works towards realization of the goals of quality enhancement and sustenance.

The prime task of the IQAC is to develop a system for conscious, consistent and catalytic improvement in the overall performance of the institutions.

Tumkur University was accredited by NAAC in 2012 for the first cycle. IQAC established at Tumkur University continued to strive for the betterment of process and setup.

Objectives:

* To develop a system for concious, consistent and catalytic action to improve the academic and administrative perfomance of the institution.

* To promot mesasures for institutional functioning towards quality enhancement through internalization of quality culture and institutionalization of best practices.


Click here to See Guidelines for providing Seed money to Teachers for Minor Research Project

Click here to See The Present IQAC Committee

Quality Assurance initiatives taken by IQAC:

Awareness Workshop on RAF-NAAC Revised Accreditation Framework of NAAC Contents and Presentation Made:

1) NAAC's Revised Accredidation Framework - An Overview

2) Documentation for Assessment and Accreditation, and for other Purposes

3) Best Practices

One day workshop on IQAC Functioning and New Methodology of NAAC - 14-10-2017.



ಮುಂಬರುವ ಕಾರ್ಯಕ್ರಮಗಳು - Upcoming Events ಹೆಚ್ಚು | All
ಪ್ರಕಟಣೆಗಳು - Announcements ಹೆಚ್ಚು | All
2020-21ನೇ ಶೈಕ್ಷಣಿಕ ಸಾಲಿನಿಂದ ಸ್ನಾತಕ ಪದವಿಯಲ್ಲಿ ಸೈಬರ್ ಲಾ ವಿಷಯವನ್ನು ಮುಕ್ತ ಆಯ್ಕೆ ಪತ್ರಿಕೆಯನ್ನಾಗಿ ಅಳವಡಿಸಿಕೊಳ್ಳುವ ಕುರಿತು.
Concession for the wards of Kashmiri Migrants and Kashmiri Pandit/ Kashmiri Hindu Families (Non-Migrants) Living in Kashmir Vally for admission in Higher Education Institutions ಕುರಿತಾಗಿ MHRD ಅಂಶಗಳನ್ನು ಅನುಷ್ಠಾನಗೊಳಿಸುವ ಬಗ್ಗೆ.
2020-21ನೇ ಶೈಕ್ಷಣಿಕ ಸಾಲಿನಿಂದ ಸ್ನಾತಕ ಪದವಿಯಲ್ಲಿ ದೈಹಿಕ ಶಿಕ್ಷಣ ಮತ್ತು ಕ್ರೀಡೆ ವಿಷಯವನ್ನು ಮುಕ್ತ ಆಯ್ಕೆ ಪತ್ರಿಕೆಯನ್ನಾಗಿ ಅಳವಡಿಸಿಕೊಳ್ಳುವ ಕುರಿತು.
ಸಂಯೋಜಿತ ಕಾಲೇಜುಗಳ ಪ್ರಾಂಶುಪಾಲರುಗಳ ಅಂತಿಮ ಜೇಷ್ಠತಾ ಪಟ್ಟಿಯನ್ನು ಹೊರಡಿಸುತ್ತಿರುವ ಬಗ್ಗೆ.
ವಿಶ್ವವಿದ್ಯಾನಿಲಯದ ಖಾಯಂ ಬೋಧಕೇತರ ಸಿಬ್ಬಂದಿಗಳ ಅಂತಿಮ ಜೇಷ್ಠತಾ ಪಟ್ಟಿ
Scheme of Internship for Post Graduate / Research Students 2020-21
Application for Post-Graduation Challenge Valuation.
ಸ್ನಾತಕ ಕೋರ್ಸುಗಳ ಸಿ.ಬಿ.ಸಿ.ಎಸ್ ವಿನಿಮಯದಲ್ಲಿ ಬಿ.ಸಿ.ಎ ಪದವಿಯ ಪ್ರವೇಶಾತಿಗೆ ಅರ್ಹತಾ ಮಾನದಂಡವನ್ನು ಸೇರ್ಪಡೆಗೊಳಿಸಿರುವ ಕುರಿತು.
All Colleges are required to submit NAAC Information
PhD Students kindly notice 17-05-2020 Sunday Office remains OPEN for submission of PhD Thesis 2013-14 ನೇ ಸಾಲಿನ ಸಂಶೋಧನಾರ್ಥಿಗಳಿಗೆ ಮಹಾ ಪ್ರಬಂಧವನ್ನು ಸಲ್ಲಿಸುವ ಕುರಿತು
ಪರೀಕ್ಷಾ ಶುಲ್ಕ ಪಾವತಿಸುವ ಕುರಿತು.
Redressal of Grievances related to COVID-19 Pandemic
ಸರ್ಕಾರಿ ಹಾಗು ಖಾಸಗಿ ಅನುದಾನಿತ ಪದವಿ ಕಾಲೇಜುಗಳಲ್ಲಿ ನಿರ್ವಹಿಸಬೇಕಾದ ಕರ್ತವ್ಯಗಳ ಕುರಿತು
ವಿವಿಧ ಸ್ನಾತಕೋತ್ತರ ಪದವಿಗಳ ಪ್ರಥಮ ಮತ್ತು ತೃತೀಯ ಸೆಮಿಸ್ಟರ್ ಪರೀಕ್ಷೆಗಳ (CBCS) ಉತ್ತರ ಪತ್ರಿಕೆಗಳ ಚಾಲೆಂಜ್ ಮೌಲ್ಯಮಾಪನಕ್ಕೆ ಅರ್ಜಿ ಸಲ್ಲಿಸುವ ಕುರಿತು.
University Nodal Officer - COVID-19
2013-14 ನೇ ಸಾಲಿನ ಸಂಶೋಧನಾರ್ಥಿಗಳಿಗೆ ಡಾಕ್ಟೋರಲ್ ಕಮಿಟಿ ಹಾಗು ಪ್ರಿ-ಪಿ.ಚ್.ಡಿ ಪ್ರೆಸೆಂಟೇಷನ್ ಆನ್ಲೈನ್ ಮುಕಾಂತರ ಆಯೋಜಿಸುವ ಬಗ್ಗೆ
ಬಿ.ಇಡಿ ಕಾಲೇಜುಗಳ ಬೋಧಕರ ಕರಡು ಜೇಷ್ಠತಾ ಪಟ್ಟಿಯನ್ನು ಪ್ರಕಟಿಸುತ್ತಿರುವ ಕುರಿತು.
ಸಂಯೋಜಿತ ಕಾಲೇಜುಗಳ ಪ್ರಾಂಶುಪಾಲರುಗಳ ಅಂತಿಮ ಜೇಷ್ಠತಾ ಪಟ್ಟಿಯನ್ನು ಹೊರಡಿಸುತ್ತಿರುವ ಬಗ್ಗೆ.
Announcement for Students regarding Online Classes, Dissertation, Assignments and Seminars
ದೇಶಾದ್ಯಂತ ಹರಡುತ್ತಿರುವ ಕೋವಿಡ್-19 ವೈರಾಣುವಿನ ಹರಡುವಿಕೆ ಯನ್ನು ತಡೆಗಟ್ಟುವ ಕ್ರಮಗಳ ಬಗ್ಗೆ
MHRD-UGC Circular: Online Learning ICT Initiatives
 
ಟೆಂಡರ್ :ಇ ಪ್ರೋಕ್ಯೂರ್ಮೆಂಟ್ /Tender:Eprocurement
ಇ ಪ್ರೋಕ್ಯೂರ್ಮೆಂಟ್ Eprocurement Portal
ದರಪಟ್ಟಿ Quotations ಹೆಚ್ಚು | All

 

ಎಲ್ಲಾ ಹಕ್ಕುಗಳನ್ನು ಕಾಯ್ದಿರಿಸಲಾಗಿದೆ- ತುಮಕೂರು ವಿಶ್ವವಿದ್ಯಾಲಯ, ತುಮಕೂರು - 2020